Pe acoperișul României, Vârful Moldoveanu: 2544m

Scris de | România, Ture pe Munte

Pe drumul cel mai scurt catre "acoperisul României".

Căldarea Văii Rele – Iezerul Triunghiular – Portița Viștei

Poteca continua prin mijlocul platoului format intre Galbena si Varful Rosu pe partea stanga si muchia Vaii Rele pe partea dreapta. Panta este lina, usor de parcurs.

Este o portiune care pe alocuri musteste de apa, asa incat este recomandabil sa urmati poteca si sa cautati locuri bune de traversare a firului de apa, pentru a nu va uda la picioare.

Pe versantul din partea dreapta a vaii, este o stana temporara, unde sunt cativa caini, dar se vede ca sunt obisnuiti cu turistii si nu ne-au creat nici un fel de probleme.

Urcusul se accentueaza treptat, pe masura ce ne-am apropiat de caldarea Iezerului Triunghiular. Acesta este pozitionat in partea stanga a vaii pe directia de urcare si reprezinta un loc bun de campare pentru cei ce hotarasc sa instaleze cortul peste noapte in caldare.

Iezerul Triunghiular, de sub varful Moldoveanu.

Urcusul devine apoi din ce in ce mai abrupt, pe masura ce ne apropiem de saua reprezentata de Portita Vistei. Poteca devine tot mai pietroasa si urcusul mai anevoios.

Urcusul catre Portita Vistei

Parcursul de la intrarea in caldare, pana la Portita Vistei (2310m) ne-a luat cam 45 de minute. Odata ajunsi in șa, trebuie sa fiti atenti la semne, deoarece marcajul se schimba.

Spre dreapta, din Portita Vistei, poteca urmareste creasta spre refugiul Vistea, aflat intr-o șa cam la 30 de minute distanta.

Vedere din Saua Vistei spre Refugiul Vistea, mic in zare.

Urcusul spre varful Moldoveanu, destinatia noastra, este insa in partea stanga, si incepe sustinut, catre varful Vistea Mare, fiind marcat cu banda rosie.

Vedere in partea stanga din Portita Vistei, catre varful Vistea Mare si Moldoveanu.

Portiunea de traseu prin caldarea Vaii Rele nu este foarte solicitanta. Doar in sectiunea finala, urcusul devine destul de abrupt, dar fara sa existe vreun pericol.

Este obligatorie aprovizionarea cu apa in zona inferioara a caldarii, deoarece de la Iezerul Triunghiular in sus nu veti mai gasi nici o sursa de apa.

Ne-am tras sufletul vreo 5-10 minute in șa, dupa care am facut stanga pe traseul marcat cu banda rosie, catre varful Vistea Mare.

Daca ți-a plăcut, partajează articolul cu prietenii tăi!